fredag 6 december 2013

Överaskning!

                                         Tjoho! 


Matte har sagt till oss i Skräckligan att det väntar en överraskning för oss i helgen, mer vill hon inte säga! Hon är så ond när vi ber om ledtrådar men inget får.. Men jag ska skriva en utförlig lista här på bloggen vad det kan tänkas vara. Det är i den ordningen att 1 är det bästa av allt och sist är det sista på listan helt enkelt. :)

1) Hö och gräs
Det kan vara att hon odlat gräs till oss eller fixat annat hö kanske som vi ska få provsmaka. Vi älskar Irenes hö utan tvekan men provsmakning av nytt hö är inte fy skam det heller. 
Jag måste erkänna att jag är extremt beroende av hö och gräs.. Tyvärr. Begäret kommer aldrig att försvinna ..
(Säg inte detta till mina fruar men jag skulle välja all hö och gräs i världen före dem, så beroende är jag.)

2) Godis! 
Allt som heter fibergi, hesta mix (kan vara felstavat, jag är bara ett litet marsvin) och oxbow som vi får i spånet. 
mmmmmmmm <3
Vi gapar på matte och husse så fort de går i närheten av bokhyllan, i bland ger det resultat! :D
Men .. Frågan är om vi ska få testa ett nytt foder måntro? *hoppas*

                                             Troll? 


3) Nya fruar
Vad är bättre än att få en ny fru? Inget slår känslan av att se en snygg dam som kommer ner i ens bur, jag får kraftiga rysningar nu. 
Men denna är föga trolig då matte satt stopp vid 6 stycken marsvin, ingen mer fru till en "ensam" kastrat som gråter i ett hus. Typ. Tydligen finns det en gräns på hur många av oss som kommer in i lägenheten. Pfff! 

4) Ren bur
Känslan av en ren bur, den kan inte beskrivas. En mycket underbar känsla som är svår att slå :)
Nu undrar jag om de tänker pyssla eller förändra i vår bur, kanske halm eller hö  i botten för att berika vårt liv? 


                                Lite poetiskt över det hela


Nu har jag nämnt det allra viktigaste i våra liv (jag och mina fruar då) och frågan är vad våra stora överraskning är??! Vi dör av iver här hemma men inte först i morgon avslöjas den. Hur ska vi kunna hålla oss från att spricka? 
Matte är både snäll och dum på samma gång, hur man nu kan vara det. ;)


                            Matte och hennes minnen


Matte får upp en massa minnen av denna bild ovan, den stora biffen på bilden (till höger på bilden) är husse nämligen. Det är tack vare World of warcraft som de träffades och blev ett par :)

Nej, nu ska vi försöka få matte tidigt i säng. Hon ska hänga med Irene till en veganmässa i Malmö och vår matte är väl inte direkt känd för att vara morgonpigg ;)

Over and out
/El Diablo

(Pssssst ni läsare kan väl dra till med en gissning över vad som väntar oss i morgon? )



1 kommentar:

  1. Jag tror de får nåt gott från mässan, de borde det vara i alla fall. Veganmässa borde ju ha trevligt till små vegangnagare.

    SvaraRadera