måndag 24 juni 2013

Delphies himmelsdag!

                                        Årsdag .. 


I dag är det exakt 2 år sedan världens bästa schäfer fick lämna jordelivet för himlens blå moln. Det känns fortfarande i hjärtat av sorgen även om tiden läkt såret lite grann. Det kommer aldrig att läka fullständigt som det känns nu, hon var mitt allt. 

                                                   Bruna och vackra ögon 


Hon hade kämpat mot sin sjukdom så länge och alltid rest upp mot alla odds. Till slut kom det till den punkt då hennes batteri hade tömt sig totalt och slutet kom allt närmare mot sina ägares förtvivlan. 



                              Expert på att se plågad ut! 


Delphie hade problem med bukspottkörteln som ledde till att maten hon åt bokstavligt rann i genom kroppen, detta gav symtom som spya,diarré och viktnedgång tack vare de första symtomen. En mycket plågsam sjukdom som får en som en flockmedlem att vara ständigt orolig. Man var glad om hon vägde över 30 kg men hon verkade lika nöjd ändå trots alla problem. 

                           I väntan på Irene vid omplaceringen

 
Delphie älskade sin flock till max och man skulle skydda när det gällde. Gärna skälla på hundar som trodde att de var något, dock kom det stunder hon var tyst och överraskade en totalt. 
Hennes sociala förmågor var inte på topp tack vare att hon inte fick hälsa på främmande hundar som valp, hon kom till min pappa som 5-åring och fullständigt blommade ut efter det. 


                                                    Mitt hjärtegull <3


Jag saknar denna vovva innerligt och hennes underbara sätt att vara, det finns inga ord på hur mycket jag älskar henne. Det gör ont att veta att Delphie lämnade oss under inte allt för mysig stund men hon slapp lida mera. 


                                     Hon finns för alltid på min vad :)


2010 hedrade jag Delphie genom att tatuera in henne på höger vaden (hon hade precis opererat bort en knöl vid en tutte, troligen juvertumör om jag inte minns helt fel.). Planen är att tatuera in hennes tassavtryck på andra vaden och göra något mera under Delphies bild. Jag tycker om mina planer :)


                         Favoritstället och favoritmatten Helené.. Köket! 


Jag skulle kunna lägga upp så många bilder på denna söta vovve men nu kanske man ska avsluta innan tårarna hotar med att komma fram. Denna hund betydde allt för mig och förlusten av henne var tung, ingen hund kan någonsin ersätta henne <3



Over and out
/ Ledsen Skräckmatte




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar