torsdag 25 juli 2013

Mirakel?

                                     Ännu ett försök! 

Matte har inte gett upp sina försök att få min mage i balans så hon och jag smet över till Irene i förrgår  eftermiddag.  För första gången i mitt 6-åriga liv fick jag åka med ale pendeln! (Tidigare åkt med buss men detta var en ny erfarenhet.)



                                            I väntans tider


Det var bra läbbigt men tusan så kul på samma gång, visst darrar öronen men .. Känslan av frihet är underbar!  ( bortsett från en jobbig matte då.)



                                   Vad finns på andra sidan??! 


Matte fick på köpet ett vitt linne i stället för svart, inte mitt fel att pälsen rymmer. Att hon fick kommentarer  om den gör att jag kanske kan ta det som en komplimang? 
Det är ju trots min päls som gjorde en väldigt snygg design ;)


                                Detta plats tillhör bara mig, så det så. 


Jag träffade ju en homeopat hos Irene, därav att vi faktiskt åkte dit (osäker på om stavningen är rätt. Lev med det :D)
Det var ett trevligt möte med en person som faktiskt förstår mig, inte kan matte tala med mig sådär. 
Det första jag fick göra var att välja medicin och jag tyckte snabbt om en speciell men trots detta så tjatades det på mig ändå om andra burkar när jag redan bestämt mig liksom. Efter mycket kännande med burkar så fick matte skriva ner allt viktigt om medicinen jag valde. (en som var i mot depression och sådant. Inget mot magen som Nina förväntade sig.)
 Efter det hade jag ett trevligt samtal med Nina medan jag allmänt kurrade och kelade med matte. 
Jag lånade Irenes sovrum under detta besök, det var otroligt spännande att nosa runt överallt :)


Här nedan kommer mina egna ord lite blandat med Ninas. Läs och tolka som ni själva vill. (Detta skrevs ner på papper så jag kopierar bara i från det till bloggen) 

Nina: 
Trauma/sorg kring den sista "graviditeten", den blev inte så bra... Hon vet att hon inte längre kan få ungar - Jag fick vackra barn säger hon stolt. Det tog ett tag att förstå och känna efter att hon inte kan få fler ungar. Helt okej med sin situation i dag- Men jag fick vackra barn, det sa alla! 
Inkapslad sorg sen sista "graviditeten", det satte sig i magen.

En fråga från matte vad jag tyckte om husse kom: 

Lite låst i sina känslor, egentligen snäll innerst inne. Diva ser i genom hans skal, tycker att det är synd att han inte ser "henne". Men det går bra trots det. Hon förstår honom och inser att människor har många fler problem än vad katter har säger hon.
Hon sänder sin kärlek till honom och hoppas på att det hjälper lite grann. Både för hennes,hans och mattes skull.

Hon hjälper gärna till nu när hon inte skall ta hand om fler barn, då kan hon hjälpa "sina människor".
Matte är väldigt snäll men skall inte vara så orolig av sig.




                                             Vackert vatten


Bilden ovan visar vart matte badade för första gången i år, hon njöt tydligen av det. Hur kan man tycka om att blöta ner sig??! Det räcker för min del när matte har plågat mig med att tvinga ner mig i hennes knä. Allt detta när hon varit i badkaret.. Hon är ond i bland! Jag blir ju blöt då .. Tur för henne att jag har väldigt mycket tålamod! 

Nej, nu ska jag tugga lite på torrfoder eftersom det blev bortplockat för 15 minuter på grund av min medicin  .. Tugg tugg på er läsare!

(Pssst matte berättade att jag borde ha en karriär inom att hjälpa människor, någon som vill vara mitt övningsobjekt? )

/En hårig Diva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar