söndag 10 mars 2013

Ja må jag leva länge till!

Gissa vem som fyllde år i går??! 


Den bästa i buren fyllde 3 år i går, nämligen Da kastrat! 

Nu har ju jag hunnit gå några tasssteg på denna jord sedan jag föddes av min mamma en vacker mars dag och mycket har man varit med om, livet med kanin kan jag väl knappast hurra över om man säger så. Inget jag rekommenderar till något marsvin alls, inte ens den bittraste av ens fiender. Snacka om att kaninen och jag inte förstod ett ord av varandra, kändes toppen!  Or not!

Men jag har ett perfekt liv i skrivande stund, 5 honor att styra och framför allt att para sig med och det älskar jag innerligt! Jag är mycket tacksam för Irene att  hon hjälpte mig att komma till denna punkt i mitt liv, utan henne hade jag säkert blivit dumpad till någon otrevlig typ som inte hade kunnat ett skvatt om oss marsvin. 

Nå ja, det blev ett firande i dag av matte och husse med flocken då det inte fanns någon tid till det på min själva födelsedag. 

                           Vår tårta innan den blev helt demolerad av oss! 


Matte ville få chansen att fira och samtidigt fota oss med tårtan (vilken stalker hon är!) så fick vi gå i hagen, när vi ätit upp så kom vår tunnel och lite pallar. Tydligen så skulle de vara i vägen när vi fotas och det skulle ju inte matte gå med på, konstiga kvinna. 



En liten film när vi fick vår tårta! (min då egentligen som delades med fruarna.)


Tyvärr var det inte enbart roliga saker i dag utan även en mindre kul, kloklippning, tandkoll och vägning. Vi alla har gått upp stadigt i Skräckligan och de som väger mest är jag och Miss Myers. Matte kallar henne tjockis med kärleksfullt tonläge men mig berömmer hon minsann, dubbelmoral där??! Fnys! 


                                       Nosen rakt i tårtan! 


Tårtan bestod av gurka/morotslager med kligröt i mellan och paprika i mitten, den var så god :). Tack matte! 


                Vilket fotande och ur ens sämsta vinkel så klart. 


                                          Mums! 


                            Miss Myers med gurka á la kligröt


Bilden på Miss Myers lägger vi till för Marie (marsvinet Spikes matte), jag vet att hon är lätt förtjust i Myers ;)

         En stor slöhög på 4,6 kg som struntade i filmen på tv:n ...


Nu ska jag skutta ner till mina tjejer och limma på dem så jag kan få till det när de brunstar :)
Bels var snäll och brunstade på min födelsedag, inte helt fel :D

Btw. matte har haft ett bakslag med slöhögen på bilden eftersom denne spydde 3 gånger i fredags morgon/en gång i morse och risken är stor att kortisonet måste börjas att ges igen. Matte verkar väldigt ovillig och dra ut på det hela eftersom det är inte så kul att medicinera Diva. Hon är känd här för sitt humör ...........
Tur att vi inte orsakar något problem för matte och husse, vi kräver bara en massa hö i stället :)


Over and out

/El Diablo

3 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till El Diablo! Vilken häftig tårta, den måste jag göra nästa gång nån fyller år. Fina bilder på lyckliga marsvin!

    SvaraRadera
  2. Gratilerar på fösledagen, skräckisen <3 Diablo-dagen borde utnämnas...

    SvaraRadera