måndag 21 januari 2013

Skrytskrytskrytskryt och återigen skryt!

 Äntligen! 


Som jag har väntat på att få skryta lite om en sak, det är ju egentligen ganska coolt. Jag känner absolut inget annat marsvin som fått uppleva detta och jag är nog ganska unik ;)

Jag antar att alla läsare någon gång handlat på en pressbyrån här i vårt avlånga land? Jo må ni tro, den affären är väldigt inblandad i detta skryt! Hint hint. 

Eftersom jag är så känd numera så har ju lilla jag fått en korvrätt döpt efter mig! (redaktionens rättning "matte")
 (Det har Diablo inte alls men låt honom sväva i den tron att han har fått det.)

Strunta i mattes ord där uppe, jag såg dem minsann! Det är inte många som har en korvrätt namndöpt efter sig men jag är en av få i detta land. :)

Jag har dessutom bildbevis som absolut ingen kan säga i mot, sådetså! 



Bevis bevis bevis! 

På tal om inget alls, vi har en lite sångfågel i buren. En söt Samara är lite såld på att "kvittra" i bland och matte/husse har inte tolkat det som något negativt. 

Matte ber om ursäkt för dåliga bilden när hon filmade men husse satt i beckmörker när hon började att filma vår bur. Sedan att det tar ca 300 år innan lampan tänds ordentligt i rummet när man tänt den är ju en helt annan femma. Men matte var mest ute efter ljudet, Samara sitter i trähuset längst bort med huvudet utanför och "sjunger" i alla fall. 

So long! 

/Diablo 

1 kommentar:

  1. Husse, skaffa en nattlampa till Samara. Hon tycker nog inte om mörkret. Jag har några själv som håller konsert om det blir helt mörkt.

    SvaraRadera