tisdag 8 januari 2013

Skvaller! :)

Halojse gott folk!

 

Vi har ju varit tysta en stund här och det är mattes fel enbart! Dels har ju hon varit ledig i från sitt jobb och varit borta mycket men .. Det ger henne ingen anledning att inte hjälpa mig eller någon annan i flocken till datorn tycker jag *gruff gruff* .
 
 
Nu är det i alla fall mycket som skall hända i bloggen, vi har våra planer redo och vissa spånar vi fortfarande på och sådant. :)
 
 
Det som ska ske härnäst är att vi ska bedöma ett par filmer, delvis G-force! Sedan får vi se vilken mer film det blir, om någon av er läsare vill att vi ska bedöma en film så tar vi tacksamt i mot förslag :)
 
 
Nu till det allra mest spännande (det kliar i tassarna på oss här i buren!!!) och det är .. *trumvirvel*
Vi ska göra hemmabesök hos skåneflickorna Polgara (Lill-Kajsa) och Beldaran (becky), de bor nämligen i göteborg som oss. :). (Att jag tyckte att de var söta säger vi inget om.. En hemlighet kan ni läsare väl behålla?)
 
En till tävling är på g i vår, en bloggrunda. En massa frågor om OSS och det kommer att finnas 3 priser, matte håller på med 1:a priset just nu och efter det ska hon fixa med 2:a priset. det tar en stund eftersom hon är inte lika snabb och pysslig som pyssliga tanten. En annan faktor är att matte jobbar på dagarna och då är inte pill med priser första prio tyvärr när hon kommer hem :(
 
Samara hälsar att hon inte alls tyckte om att få en spruta sist hon var hos veterinären, hon var väldigt upprörd. Jag fick trösta henne i timmar bara för att matte tycker om att plåga oss här .. (Typ.).
Hon klippte allas klor, rengjorde öronen och vägde alla oss i söndags. Skandal! Hon var nöjd med allas vikter förutom Samaras, hon var tydligen den enda som gått ner i vikt i stället för upp. Nu är matte bestämd över att hon "SKA" gå upp i vikt, annars hotar hon med att övergöda oss andra på köpet. Jobbiga tant men vi får en en massa extra mat som vi annars inte skulle fått så vi klagar inte alls. :)


Nu var ju min plan att ta en väldigt söt bild på Samara här men bloggen ville inte lägga in bilder här i inlägget .. Teknik .. Nästa gång dock!


Jag är tvungen att lägga in en video på mattes order, denna sorts musik är hon uppvuxen med. (Hon är på ett konstigt humör så jag bara lyder henne.Ut i fall att)



Over and out
/Diablo
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Vad mycket spännande saker matte har på gång! Det ser vi fram emot såklart.

    Du och dina tjejer är minst lika tuffa som grisarna i G-force tycker jag.

    SvaraRadera