lördag 20 april 2013

Kattrapport!

                                        Diva rapporterar! 


Jag var ute en sväng med matte i dag, hon behövde komma ut lite i solen efter det sedvanliga besöket på nansengatan :)
Här får man minsann inte slöa när solen skiner och när det skriker promenad om mina ivriga tassar. 

                                                           Jag solar och satsar på en fin solbränna lagom till sommaren! 


Vi var väl ute drygt 1 och 1/2 timma i skogen, så klart att människor och hundar var läbbiga innan/efter skogen men det kunde jag leva med. Känns värre med kattslukande vargar i skogarna här i Göteborg.. Jag har minsann hört ryktet om en sådan varg i mina skogstrakter.  *Gulp*

                                           Är det en varg bakom oss??! 


Matte försökte lugna ner mig med att säga att inga vargar vill äta katter men det känns som hon försöker lura mig. Vad har ni läsare hört om dessa vargar? Jag vill veta allt skvaller och rykten om dessa typer som äter en sådan liten som mig till middag. Kan vara bra att veta vad man har att möta i skogen om det händer mot alla odds. 

   Härlig myspaus till denna fina vy. Mattes knä var inte helt fel! 


Vi hade en paus efter en stund och bara kelade i värmen, så mycket har jag inte kurrat på länge :)
Dock var det väldigt ovilligt jag lämnade den platsen där vi satt, det var så mysigt och då mumlade matte om att vi skulle gå hem. Jag jamade sönder hennes öron men inte ens det fick henne att ge upp kampen om att vandra hem. Gissa vem som fick ge sig? :(

                               Jag på de bestigna berget :)


Dessutom så besteg vi ett stort (!) berg på min begäran. Jag lyckades övertala matte att vi skulle göra detta innan vi skulle gå hem och berget hade inget att sätta i mot. Diva is da bäst! :D

Som innan fick matte bokstavligt bära bort mig eftersom jag ville stanna kvar och sola lite till i värmen, tyvärr är ju matte liiiiiiiite större och starkare än mig. 
Suck. Någon dag ska hon få tillbaka detta som ett bett i rumpan. 


                                    Strike a pose!  (Mig i morse)


Visst, matte säger att jag inte är så snabb ute men vi kommer ju fram ändå? Vad spelar då farten för roll? Promenaderna är ju för min skull och då får hon gott anpassa sig efter en liten hårboll som mig. :)
Dessutom har hon mage att gnälla att jag bara sätter mig överallt och inte vill gå vidare, sicken gnällkärring matte är. :)

Nu ska jag gå och lägga mig bredvid min pojke i soffan en stund, det tog på krafterna att vandra i skogen. 

Over and out

/ Diva 

 

1 kommentar:

  1. Diva! <3

    Vargar äter inte kopplade katter, och jag tror inte att någon varg törs komma i närheten av din "gnällkärring" ;) hihihihi

    Kraaam från Jessica och Alvin & Gänget

    SvaraRadera