torsdag 11 april 2013

Plågade katter och lyckliga marsvin

                                                   Skadeglada marsvin


Dessa två videos säger allt om katterna i torsdags. Vi i buren är så underbart skadeglada och njöt som få :D


        Atlas är en smula vinglig och matte får hålla sig för skratt. Tihi!


                                  Mamma Diva var också nämnbart påverkad 


Resultatet av katternas besök var att båda fick gå på en antibiotikakur som slutade precis i kväll, matte muttrade om att hon kunde inte varit lyckligare. Inga tänder utdragna men risken finns att Diva får åka in igen tyvärr, hon har nämnbart ont av sin forl och i skrivande stund får hon metacam som hjälper. Då tänkte den väldigt smarta skräckmatten här hemma att hon kanske kunde gå på smärtstillande hela tiden.. Men den gubben gick ju inte hem hos veterinären. Vi får se hur detta slutar helt enkelt. 

                                                    Nya vagnen! 


Nya vagnen invigdes och bedömningen var att den var på gränsen så matte är ute efter en större för båda. För en katt är det dock lagom med utrymme! 

                                                                  Rädda mig! 


För min del visade det sig ingen större skillnad, cystorna är lika stora som innan. +/- i detta fallet känns det som. Det visade sig i alla fall att jag fick en spruta med manligt hormon som ska minska/förhindra cystorna att bli större, därav att jag är Diablos vingman när någon fru brunstar :D. Det blev konstaterat att jag är mer manlig än kvinnlig men det går då ingen nöd på mig :)
Det är kul att våldta resten av tjejerna i buren, brukar försöka på Diablo men han bara smiter. Dumma honom! 

Nyx var ett osäkert kort, matte funderar på att ta henne till andra djurkliniken för en andra åsikt. Vår veterinär nu var så himla osäker, han trodde om det fanns cystor så var det väldigt små men .. Hon brunstade ju samma dag vi skulle till veterinären (kul för lilla mig! Våldtäkt x 180000 tack ;). )
Uppdatering om Nyx kommer senare med när matte beslutat om hon ska göra. 

Nu ska jag fortsätta äta grönsaker innan allt blir uppätet :)

Over and out

Samara  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar