fredag 9 augusti 2013

Rötmånad ...

                                              Tusan! 


Dumma korkade rötmånad som ens får existera! :´(


                                     Jag tycker inte om något just nu .. 


Jag har inte varit helt uppriktig angående min krigsskada och hur den artat sig under läkningsprocessen. I tisdags upptäckte matte att det var en knöl och fick höra att det bara var svullnad, att hon inte skulle springa till veterinären för minsta lilla. (Hon är rätt bra på det, minst sagt.) 

Men i dag när svullnaden inte lagt sig utan verkar ha spridit sig närmare min juver så ringde matte till exo och fick en tid senare denna dag. 

Tyvärr kom det var och till sist blod i från svullnaden när veterinären klämt en stund, tro mig när jag säger att det inte var skönt för 5 öre. Jag ställer endast upp för mattes skull när det gäller detta, vem är annars road att springa till veterinären och allmänt tjöta skit?


                                                   Från lugnare tider .. 


Jag är nu satt på att äta antibiotika tills nästa fredag 2 gånger/dag och dessutom på köpet ska matte tömma mitt sår på var. Sedan ska det tvättas rent med kholehexin, bästa stavningen jag kan ge er utan att titta på en av 3 miljoner flaskor matte har av denna sort. Det tar aldrig slut just nu, hur ska jag orka med allt detta tills nästa fredag?

Detta var lite av anledningen varför matte inte tyckte om att operera mig i dessa tider, ändå upplever hon ändå inte detta fysiskt. 

Suck! 

Det är nu jag ber någon läsare att rädda mig i från detta helvete och en demon till matte som ska pyssla med en. Nu ska jag planera en flyktplan i från demonen och allt som heter problem.. Tills dess, lek skrämmande monster! ;)


Over and out
/ Samara


1 kommentar:

  1. Beklagar lilla! Jag trodde inte det var något - förnekelse funkar inte alltid.

    SvaraRadera