lördag 17 november 2012

En arg Samara!

                            Ush för mattar och hussar!


Jag är så arg på matte just nu! Hon valde att släppa mig till veterinären utan attg jag ens fick ha en uns av åsikt! Detta ska ha hänt i onsdags (jag och datum går inte så bra i hop)

Tydligen var hon dit med mig av anledningen att hon ville att en veterinär skulle undersöka om jag hade någon så kallad cysta och denna oro för något som jag inte ens vet vad det är? Veterinärer är så himla jobbiga när dem klämmer och känner på ens mage :(. Uppenbarligen förstår inte matte det utan släppar dit mig trots detta och plågar mig.

När jag, matte och husse kom fram så checkade dem in mig och så fick vi vänta en stund på att komma in i rummet dät man som litet oskyldigt marsvin helst inte vill vara.
Till slut fick vi komma in  och matte tjötade en stund med veterinären som nästan hette samma sak som matte (Louise) och sedan började plågan. Herregud vad hon klämde på min mage och matte bara höll i mot mig så jag inte kunde rymma! Skandal!

Denna Louise trodde att hon kunde ana någon cysta och tog mig till en annan vet som kan mer marsvin, vad är värre än att en vet klämmer på en? Jo TVÅ! Denne höll tydligen med förstnämnda och jag fick komma tillbaka till matte och husse igen för en stund, ultraljud behövdes för att se ordenligt i min livmoder. Men det hemska slutade inte där, jag blev .. RAKAD på min underbart söta mage och ingen som hjälpte mig!


   

 Bildbevis!  (Strunta i att matte fick en suddig bild på resten av min kropp! )                                                 

Svaret från veterinären blev inte så positivt som matte och husse hade hoppas på... Jag har 2 cystor varav att de är 2 cm långa :( . Nu är jag rakad på min mage och måste åka till en hemsk veterinär igen, sådan otur man kan ha och plågan är ännu inte över. På tisdag ska jag till ett ställe som heter blå stjärnan och jag ser inte fram i mot det. Är det den behandling som matte tror och hoppas på så kommer jag sova en stund och sedan hämtar matte mig efter sitt jobb.


    Arg är bara förnamnet! Jag är rena hulken just nu och det är matte som skall drabbas av min hemska vrede!


Uppdatering sker nästa vecka om min plåga!

Matte mumlade om att Cujo skulle skriva om Skånemarsvinen i morgon när matte fixat med bilderna hon tog när de kom fram till omplaceringen.

/Spottande och ilsken Samara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar