lördag 10 november 2012

Husse!

                                 Information om husse


Vad ska man nu säga om husse? Det var tillräckligt svårt att skriva om matte och nu ska man skriva om husse?? Man får försöka sitt bästa helt enkelt och hoppas på att han blir nöjd med mitt inlägg. :) (ingen press Cujo, ingen press)

Husse är ren och skär göteborgare, uppvuxen 2 mil utanför för att vara mer exakt. 5 andra syskon, 3 storebröder och 2 storasystrar.
Han är till och med äldre än matte (som jag tyckte var gammal nog) hela 34 år!

Husse heter Micael (konstiga namn..) och är väldigt beskyddande mot oss limpor. Det känns som han skulle göra allt för vår skull. Den som rör oss på fel sätt råkar väldigt illa ut, vi bara älskar vår husse för det. Hans kärlek känner inga gränser och det är han som skämmer bort oss totalt!

                                   Så här ser vår husse ut! 

 Han är inte lika knäpp som matte utan mer lugn och överlåter galenskaperna till henne, han som är mer nogrann hemma. Oftast skyller husse på att han är gammal så han tar det hellre lugnt en helg och bara myser med oss och dricker en öl/ett glas vin/dricker whisky (allt beror på hans humör och vad han har hemma. :)

                                                          Världens bästa!           

 

Från början ville inte husse ha några husdjur utan ville bara leva utan (hur han kunde tänka så vet jag inte riktigt.) och det var matte som fick husse på fall om oss limpor. Enligt den där myten om att vi marsvin är tråkiga (den som tycker det kan matte erbjuda att klippa klorna på mig. Tydligen är jag hemsk enligt henne, inte mitt fel att jag hugger efter allt då.)

 

                             Även husse kan vara galen :)      


Nu avslutar jag detta blogginlägg om husse och hoppas på att han godkänner detta. Han var en aningens upptagen med att vara .. upptagen.

I morgon blir det en överaskning! Håll ögonen öppna gott folk och håriga djur!



Med söta tassar som knapprar på tangetbordet

/Fröken Cujo



                     

      

2 kommentarer:

  1. Den där husse ska du vara rädd om. Många hussar har svårt med sin "manlighet" och vill inte riktigt erkänna att de är förälskade i såna där små godingar som du och dina kompisar. De tycker det kanske är lite skämmigt. Töntigt tycker jag och skulle aldrig gå med på att bo med en sån husse.

    SvaraRadera
  2. Vi är väldigt rädda om vår husse, han är one in a kind. :). Skulle inte han sköta sitt jobb skulle han åka ut med huvudet före!
    På tal om matte, man måste ju jävlas lite med henne och alla ord är skrivna av ren kärlek :)

    /Cujo

    SvaraRadera