tisdag 27 november 2012

Velig matte

                                       Matte då...


Nu är det så att matte fortfarande är i en väldigt känslig fas om Hannibal, vissa dagar kan hon bara brista ut i gråt och längta sönder sig efter honom (hennes ordval.) och andra dagar absolut inga problem alls. (hon viskade till mig att det är inte alltid så praktiskt att smågråta på jobbet då det riskerar att komma in folk i hennes arbetsrum titt som tätt men än så länge har det inte varit problem.)

Denna dag är en  känslig och jag får på inga villkor skriva mitt inlägg om honom ännu, då sitter hon i soffan i vardagsrummet och störtgråter i kamp med mitt skrivande men ha förståelse med henne. Stackars matte har också känslor om allt som händer i vår/hennes omgivning och jag får lov och anpassa mig efter henne för stunden.

Under tiden får min kära 2 och 4-benta läsare hjälpa oss i skräckligan lite grann eftersom vi vill underhålla er även om vi inte kan slutföra presentationen av alla oss så länge på grund av en känslig matte.

Vi vill gärna få in en massa förslag på filmer vi kan resencera! Vi vill få in alla möjliga filmförslag så vi har lite att välja i mellan :)

Nu har matte begärt att en video ska vara med i detta inlägg (bör jag notera och berätta att tårarna rinner som regn nedför hennes kinder?)
Lyssna och njut!



                                                                 
"If I Could Be Where You Are"Where are you this moment?
Only in my dreams.
You're missing, but you're always
A heartbeat from me.
I'm lost now without you,
I don't know where you are.
I keep watching, I keep hoping,
But time keeps us apart

Is there a way I can find you,
Is there a sign I should know,
Is there a road I could follow
To bring you back home?

Winter lies before me
Now you're so far away.
In the darkness of my dreaming
The light of you will stay

If I could be close beside you
If I could be where you are
If I could reach out and touch you
And bring you back home
Is there a way I can find you
Is there a sign I should know
Is there a road I can follow
To bring you back home to me

Videon talar sina egna ord.

/Cujo

1 kommentar: