söndag 26 maj 2013

Borta bra men ..

                                                 Hemma bäst!  

I dag har vi jobbat för hyran här hemma och chefen var självaste Irene. Vårt uppdrag var att se söta ut och få buren vi huserade i att se väldigt bra på basaren i dag :)

                                                                        Mys!


Den mesta av tiden gick ut på att tugga hö och mingla med alla i lokalen, detta medan matte fixade med fikat och hjälpa folk.
På köpet kissade vi lite grann varstans för att det var så himla kul :D

Detta var ganska roligt men man blir trött av att arbeta som en liten Skräcklimpa. Dock ställer vi gärna upp på att klippa gräsmattor på heltid! Det är vår starka sida och dessutom brinner vi för det!
(Risken finns för viktuppgång, bara en varning!)


                                  Lena fick min uppmärksamhet här :)


När vi kom hem så la sig alla i flocken för att sova eftersom vår energi var en smula låg efter denna slitsamma dag. Men vi fick besök av ett par andra damer i buren på basaren, det gillade jag starkt ;)
 Fast jag tror att mina fruar blev lite sotis.. Jag får kompensera mina älskade damer när vi alla är lite piggare.  <3



                                                             Vaddå trött? 





                                                     En smart Maxi? ;)


Vi upptäckte att Maxi är helt kottgalen, det är nu frågan ställs som borde ställas. Mår verkligen Maxi bra eller ska vi ringa männen i de vita rockarna? Vi funderar hårt på denna fråga! :)



Btw, Cujo var busig förut och bet tag i mattes glasögon. Hon bokstavligt talat slet av dem som ett byte och nöjdheten bara lyste om fröken. Dock var det en annan marsvinsnörd som tog glasögonen i från henne och då blev hon sur som ett argt bi. Då bör man akta sig, tro mig. Det vet jag! 
Men ni skulle sett mattes förvåning och även omgivningens med! Det var så underhållande :D

Nu är det märken på mattes glasögon och då MÅSTE hon skaffa sig nya nu på grund av detta, säg inget som för något positivt med sig? :)

Nu har vi rapporterat i från en från vår syn en väldigt lyckad basar, vi hoppas på en till men allt hänger på Irene. Hur hon tyckte att vi skötte oss och allt det där, håll tummarna för att det gick bra för oss! 
(Visst är vi världens sötaste Irene? :D) 

Over and out
/ Trötta Skräckligan



3 kommentarer: