torsdag 23 maj 2013

Uppdates!

                                             Vi lever! 


Vi vet att det har varit en massa snack här i bloggen om stora kattfan men nu tar vi i Skräckligan över vår egna blogg och katterna (läs Atlas) är bannlysta. Förutom Diva då för vi är snälla mot henne just med tanke på allt som hänt nu på sistone och respekt har vi faktiskt. 


         Det läker och går framåt. Men tillräckligt snabbt? 


Provsvaret har kommit och tyvärr var det inte som vi i hushållet ville att det skulle vara. Det var en elakartad juvertumör, det blir en till operation då resten av tuttarna på högersidan tas bort. Cancerceller hade tydligen gått ner ganska djupt i Diva och risken att det finns kvar celler som kan fästa sig i tuttarna på högersidan. I förebyggande syfte så opereras hon för att detta ska inte uppstå igen. 

Dock efter hon har fixat sig i munnen för det är prio 1 just nu då det orsakar väldigt stor smärta. Det är mycket som ska fixas med Diva just nu men det löser sig så länge hon blir frisk av detta <3

                                                 Listigt värre? 


Jag har ju glömt att berätta om mitt äventyr på blå stjärnan eftersom allt med Diva klämde sig in och störde (gör det egentligen hela tiden nu också). 



                                                  Rädda mig! 


Veterinären ville klämma och luska ut varför p-sprutan gav en sådan omvänd effekt, delvis att jag är mer som en hane. (den ska lugna ner oss, inte få oss att vara som hanar). Ingen blev väl riktigt klokare av detta besök, ultraljud visade inget speciellt då cystorna är lika stora som innan och matte sa nej till ett chip i nacken. Av denna anledning att det kommer knappast hjälpa mig och onödigt att hålla på att tjafsa. Det får bli 1 koll/år för att se om det händer något delvis om de växer. Annars lever jag loppan bra som det är just nu :)

                                            Ingen ser mig eller Cujo nu! 


Btw, de var lite virriga på blå stjärnan. :)
 Jag blev infångad av veterinären för ultraljud och en av sköterskorna trodde i sin virrighet att Cujo var jag så även hon blev infångad. De kom snabbt tillbaka med henne och bad om ursäkt, tänk om Cujo hade blivit rakad och fått livmodern undersökt via ultraljud ;)

Då hade jag skrattat rumpan av mig och skvallrat för resten av flocken! 

                                      Den vitaste rumpan i stan! 



Bilden visar när vi invigde vår nya tunnel med hela 3 ingångar/utgångar, den är så cool :)
Vi skickar ett stort tack till tant Josefine för denna, tacksamhet skickas i från Göteborg med en massa oink! <3


                                           Matte bara stör oss .. Morr!


Nej, nu ska jag gå tillbaka till vår bur och störa Diablo. :)
 Han har varit en pain in the ass och då ska jag jävlas tillbaka i mot honom! :D

Over and out
/ Samara


                                                                    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar