tisdag 14 maj 2013

Djurplågare!


                                   Matte är hemsk :(


I dag var det inte vilken som helst utan dagen med ett skrämmande D .. Jag var en smula naiv i morse, låg kvar i sängen en bra stund efter matte gått upp och njöt trots att vår mat försvunnit kvällen innan. Att hon gick upp mycket senare än vanligt märkte jag inte, jag och tidsuppfattning går inte direkt hand i hand. 

Utan förvarning fångade matte mig och stoppade ner mig i transportburen och vips så var vi på väg till veterinären utan att jag fick en chans att försvara mig alls! 



                     Jag var lycklig här innan allt hemska skedde ...


Vi åkte buss till vårt slutmål (läs veterinär) och där blev det uppmärksamhet till max då folk aldrig verkar ha sett en siames på en buss förut, en tant tjötade som f*n och hade jag inte vetat bättre så hade jag kunnat tro att hon ville ta med sig mig hem.. Läskig tant. 
Till och med busschauffören på vägen hem började att prata med mig och matte, väcker jag så himla mycket uppmärksamhet??! 

Vi fick ett eget rum som vanlig hos veterinären men sedan lämnade matte mig för sitt jobb! Det var då jag blev halvt uppskuren och höll på att dö en plågsam död.. Hon borde inte ha lämnat mig där :(



                              Jag ska se stolt ut trots tratten .. 


Jag blev nedsövd och sedan minns jag absolut inget alls tills jag vaknade upp ur min koma, dock hörde jag rykten vad som hände mig egentligen. Det fanns vittnen! 

De röntgade min mun och bröstkorg (mun= min forl och bröstkorg= koll om den "kanske förmodade"  tumören spridit sig) och det är efter detta som det verkligen börjar att blir läbbigt. 
Jag hamnade på operationsbordet och där snittades hela jag upp bokstavligt talat, de var ute efter knölen som satt vid en av mina tuttar. Tyvärr så ryckte den tutten på köpet med knölen :(



                                                                Krigsskada! 


Resultatet är att jag har en tutte mindre, knölen helt väck (inskickad till SVA för ynka 2000 kr) och en käft som behöver fixas till max. Kan denna dag bli bättre då? Jo du, det kunde den förut! 

Matte skulle ge mig smärtstillande av två varianter, jag överraskade henne med att bli grinig och riva ett djupt jack i handen på henne som tack. Tacksamhet är inget ord som finns för mig just nu ;)  



                                               Ser ni hur skadad jag är??! 


Nu väntas det bara in provsvaret och se om det är en god/elakartad tumör eller annat mot alla odds, jag tvingas få smärtstillande för att dämpa smärtan. 

Det värsta är nog inte helt över tyvärr, jag ska in igen när såret läkt på magen och fixa i min mun. 9 tänder såg inte fräcka ut och de gör faktiskt ont. Nu ska bara matte få pris på detta och lägga undan pengar till detta ändamål, att få mig något smärtfri i munnen. Det är här smärtstillande kommer att hjälpa mig att få bort smärtan för stunden och på så vis göra så att det är lättare för mig att äta. 

By the way, matte köpte en body till mig så jag skulle slippa ha tratten. Bara det att den var tok för stor, matte få minsann byta storlek på den.
 Tratten tycker jag inte alls om... Man bara slår i saker med den. Sådetså. 

Atlas: 


                                                               *Snark*


Jag blev övergiven i dag av matte och mamma, de stack utan ett ord och kom hem väldigt sent på kvällen. Var tvungen att förlita mig på på husse innan han åkte till jobbet och det gör man inte så villigt. Han är skrämmande ..

Ge mig kärlek i överflöd tack! 


Matte: 

Katter kostar och till er som inte försäkrat era djur, GÖR DET BUMS! 

Detta kalas kostade avrundat 12000 kr och jag var inte ens i närheten att betala den summan. Win win win! 



/ Diva med ett par ord av Atlas med matte









2 kommentarer: