onsdag 15 maj 2013

En Divas beklagan

                                           I'm alive! 


 Jag är trött efter gårdagen men trots detta så finns en positiv nyhet att berätta nu i dag  :)

Tratten satt ju runt min hals och förpestade min syn och värld men det finns mirakel trots allt. 


                              Bevis på att trattar inte är praktiskt! 


Matte fick byta min body i dag till en mindre storlek, nämligen small! Detta trodde aldrig min matte, hon påstår att jag inte är så smal .... 4, 7 kg är väl lagom??!
Hon viktmobbar mig var och varannan dag, inte mitt fel att jag har tuttar som hänger lite och hon är väl knappast bättre än mig. *Fnys*. Av kärlek säger matte detta men varför ska jag tro henne??!  :(
(inte mitt fel att jag vägde 5,5 kg när jag och Atlas flyttade hit. Kattunge torrfoder säger jag bara.)


                                                Se så söt jag är :)


Men nu kan jag äntligen röra mig ordentligt och framför äta! Med en tratt var det väldigt jobbigt med allt ska ni veta.  Denna bodyn underlättar fram tills min krigsskada har hunnit läkt på magen och matte slipper bekymra sig över att få en tratt i ansiktet när hon ska sova. 

                                    Matte filmade mig när jag sov..


Btw, en ringde förut  i från där det där stället där man opererade mig i går och berättade om min mun, plus kostnaden för att fixa bort smärtan. 6 tänder ska behöva dras upp med rötter och 3 andra som inte var lika farligt kunde fixas lättare. Bara 8500 kr för detta kalas. Jippie!
 Matte jublar och muttrar om att det får dröja ett par månader, detta ska vara dyrt har jag hört. Undra om jag kan betala tillbaka med kurr,kärlek och mys? 

Nu ska jag fortsätta att snarka i mattes knä och få mitt smärtstillande för kvällen. 

God natt! 

/ Diva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar