lördag 4 maj 2013

Sjukstatus uppdatering!

                                       Ordet går till ..


Samara, Freddy och Diva skall berätta om deras hälsostatus i skrivande stund. 


Samara:                      
     

Jag mår egentligen prima utöver mina cystor men matte vill ändå få i väg mig till den nedrans veterinären IGEN bara för att jag är så manlig av mig........ 

Tydligen tyckte 2 veterinärer (en jag träffade och den jag ska träffa på fredag) att detta var oroväckande på grund av mitt beteende. Människor ...  Tror att de vet allt! 

Det som sades egentligen var att den sprutan jag fick borde inte haft denna effekt på mig, normala marsvin blir lugna av den, inte galna hormonmonster. (mattes ordval). 
Dessutom borde sprutans verkan gått  ur min kropp för länge sen, tydligen var det "fel" att jag är andre vingman när en annan hona i buren brunstar. 
Helt normalt för mig i alla fall, någon som har erfarenhet av  detta med honor som mer än gärna "parar sig" med andra honor? Jag vill gärna veta om jag är ensam i denna värld eller om någon är som mig så man kan stötta varandra i vår tuffa vardag. 

I will keep you updateded! 



Freddy Kreuger:                                     


Jag är på bättringsvägen nu i skrivande stund! Alla mina hussar fick skjutsa in mig/följa med till blå stjärnan i dag igen tyvärr, när jag var där i fredags (notera i går) så gick strömmen så ingen ordentlig undersökning gjordes av mig då.
Nu var det så att man trodde att jag var bra men jag fick ont i min rygg igen, jag kunde inte ens gå morgonpromenad i morse på grund av detta. 
Alla i min närhet trodde givetvis att det var knas med mitt ena bakben eftersom jag inte ville röra mig, så fel de hade! 
(dem fick veta att har man ont i ryggen så påverkar det bakbenen)

Nu blev det bevisat på blå stjärnan i dag att jag har en variant av ryggskott genom att en väldigt snygg veterinär klämde och kände på mig. 
Jag ska få smärtstillande i 10 dagar och måste ta det lugnt mot min egen vilja i en hel månad. (!)  Dessutom får jag inte hoppa alls utan bli buren om jag vill upp eller ner någonstans, vaddå ingen fri vilja här? 

Ni anar inte hur snygg hon där den veterinären var, jag var ju tvungen att bevisa hur bra jag var och då var min rygg hur bra som helst. :D
Man får ju inte visa sig svag för då kanske inte hon vill träffa mig igen? Tips på hur man imponerar på snygga honveterinärer sökes tack! ;)

By the way, jag vill tacka för allt stöd jag har fått :)

Diva:                                    


Jag är en sådan katt som ger en matte eller husse gråa hårstrån i förtid säger min matte. Har ju bara forl och IBD, det är väl helt normalt? Jag vet ju inte vad hon snackar om, jag är då ingen problemkatt som det kan verka. Typ. Oskyldig tills skyldig bevisat! (alla mina journaler i från alla veterinärbesök gills inte!)

Risken finns att jag kan ha orsakat mer problem nu men främst för mig själv dock.. Detta kan påverka mattes ekonomi om det blir som matte tror att det kan bli. 
Bakgrunden till detta är att matte satt och tafsade på min mage/tuttar utan att riktigt tänka, mys helt enkelt här hemma.( i fredags då). Det jobbiga var att hon hittade en knöl vid en av mina tuttar, nu är både jag och matte jätteoroliga och nervösa om det kan vara juvertumör :(. Det känns inte som jag behöver detta utöver min andra problem just nu, i bland har jag maximal otur i mitt liv. 

Vi har ju redan ett inbokat veterinärbesök på onsdag (då ska mina tänder kollas och ses om det behövs dras något.). Då kan matte passa på att be den veterinär som tar i mot mig att kika på knölen och se vad det egentligen är, hoppas på att det är något som inte är allt för farligt för mig. 

Det är nu vi måste be er igen om era tummar,tår,klor och allt ni kan hålla för mig och mina tuttar. Matte hotar med att alla mina tuttar försvinner om det faktiskt är en juvertumör :(
Operation "rädda Snorkfrökens tuttar" skall då börja! (om jag får bestämma något i detta). Förvisso så funkade inte mina tuttar närmast rumpan men dem är väldigt snygga ändå! Med dem är jag ju lite kvinnlig och som den kastrat som man är så måste man ju se lite ut som en kvinna i alla fall i brist på annat. 

Ordet går nu till matte. 

Det är nu min Divas hälsa som sätts framför allt, även om detta ruinerar mig denna månad så ska hon må bra.  Djuren framför allt är familjen Källman/Frank här hemma! 
Håll gärna era tummar  för en liten fröken som kan behöva allt tur just nu, hon förtjänar inte mera problem i sitt liv. Hon är för älskad för det! 

Over and out
/ Skräckligan med familj

3 kommentarer:

  1. Här håller vi alla tassar vi kan

    SvaraRadera
  2. Självklart skickar vi allt stöd vi kan och tummarna hålls...
    Lycka till Diva... Vi får hoppas på en snygg och kunnig veterinär för din del oxå :)

    Juni Juli

    SvaraRadera
  3. Ja, nu skickas det läkande tankar samt att tummar och tassar hålls för allt vad tygeln håller. Kan det inte vara slut på eländet nu? Fast om man inte blir lite sjuk ibland träffar man ju inte snygga veterinärer...

    SvaraRadera